一時的にHadesの攻略に関する日本語訳を載せているブログ

ローグライクアクションゲーム「Hades」の翻訳記事を載せている所。攻略に関わる部分のみの方針。

Pact of Punishment

Pact of Punishmentの説明

通常のセーブデータだと1回目のED後に解禁される要素。Heatを1上げる毎にボス初回報酬がまた貰えるようになっている。6種の武器すべてでそうなっているので、Heatはできるだけ1ずつ上げて報酬を貰おう。たとえば1つの武器でHeat8までクリアして、他の武器のHeat進捗が1の場合いきなり8積んでもHeatなしをクリアしたことになり、Heat8をクリアしたことにはならない。またそのまま進んでも次はHeat1をクリアしたことになる。
8、16、32クリアでスケリーからの報酬が解禁される。Heat8、Heat16クリアはSteam実績にも絡んでいる。
一気にHeatを積んでもただただ難しいのをクリアするだけの仕様なので、進捗に合わせてHeatを積んでいった方が分かりやすい。

罰則一覧

Hard Labor
Each rank makes your foes deal +20% damage.
各ランクで敵からのダメージが+20%上がる
最大ランク:5(+100% damage)
使用Heat:1 per rank(Total: 5)

Lasting Consequences
Each rank makes any sources of Health restoration less effective by -25%.
各ランク毎に-25%分HP回復の効果が減少する(アイテム・井戸・武器攻撃・Boon・アビリティ等すべて)。
最大ランク:4(-100% recovery)
使用Heat:1 per rank(Total: 4)

Convenience Fee
Each rank raises Obols prices by +40%.
各ランク毎に物価が+40%アップ。
最大ランク:2(+80% extra cost)
使用Heat:1 per rank(Total: 2)

Jury Summons
Each rank makes you face +20% additional enemies in standard Encounters.
各ランク毎に通常のエンカウント部屋で+20%の敵が追加される。
最大ランク:3(+60% more enemies)
使用Heat:1 per rank(Total: 3)

Extreme Measures
Each rank arms 1 Underworld boss with new techniques (starting in Tartarus).
各ランク毎にボスが新技を持つようになる(タルタロスからスタート)。
(ランク1でフューリー3姉妹、ランク2でボーンハイドラ、ランク3でテセウス&アステリオス、ランク4でハデスがパワーアップする)
最大ランク:4(+1 Boss Change)
使用Heat:1 / 2 / 3 / 4(Total: 10)

Calisthenics Program
Each rank gives your foes +15% Health to their Life Total.
各ランク毎に敵のHPを+15%アップさせる。
最大ランク:2(+30% Health)
使用Heat:1 per rank(Total: 2)

Benefits Package
Each rank grants most Armored foes +1 Perk (dangerous traits that vary every Encounter).
各ランク毎にほとんどのアーマー持ちに+1パーク(遭遇毎に変化する危険な特性)を付与する。
(ランク2で2パーク付けたアーマー持ちが出現する)
最大ランク:2(+2 Perk every Elite)
使用Heat:2 / 3(Total: 5)

Middle Management
Each rank forces you to deal with +1 Elite foe or other problem in mini-boss Encounters.
各ランク毎に、エリートやミニボス遭遇戦でエリートが一体増えるか他の問題に対処することを強制する
最大ランク:1(+1 Elite or Other Problem)
使用Heat:2 per rank(Total: 2)

Underworld Customs
Each rank requires a sacrifice of 1 Boon on leaving each Underworld region.
各ランク毎にそれぞれの階層をクリアして離れるときにBoonを1捨てることを要求する。
最大ランク:1(+1 Forced Sell per Biome)
使用Heat:2 per rank(Total: 2)

Forced Overtime
Each rank makes your foes move and attack +20% faster.
各ランク毎に敵の動きと攻撃が+20%アップする。
最大ランク:2(+40% speed)
使用Heat:3 per rank(Total: 6)

Heightened Security
Each rank makes Traps and Magma deal +400% damage.
各ランク毎ににトラップとマグマダメージが+400%アップする。
最大ランク:1(+400% trap damage)
使用Heat:1 per rank(Total: 1)

Routine Inspection
Each rank deactivates -3 Talents from the Mirror of Night, starting from the bottom.
各ランク毎に夜の鏡によるタレントを下から3つずつ無効化する。
最大ランク:4(-12 Talents)
使用Heat:2 per rank(Total: 8)

Damage Control
Each rank gives your foes 1 Shielded Health, which makes them ignore an instance of damage.
各ランク毎に敵に1枚の無敵バリアを与え、ダメージを無効化する。
(ランク2でバリア2枚状態。バリアを剥がしてからでないとダメージが通らない)
最大ランク:2(2 Shielded Health)
使用Heat:1 per rank(Total: 2)

Approval Process
Each rank reduces your choices by -1 whenever you receive Boons and upgrades.
各ランク毎にBoonsやアップグレードの選択肢が1減る。
最大ランク:2(-2 Choices)
使用Heat:2 / 3(Total: 5)

Tight Deadline
Each rank reduces time to clear each Underworld region by -2:00, starting at 9:00.
各ランク毎に各階層のクリアまでの時間が-2分短縮される。(最初の持ち時間は)9分から始まるものとする。
最大ランク:3(5:00 per biome)
使用Heat:1 / 2 / 3(Total: 6)

補足(英Wikiからの抜粋・意訳):

Extreme Measures

Extreme Measures Level 4 (Extremer Measures) can only be purchased from the House Contractor after the main game is completed and the Final Boss is fought once after that.
Extreme Measures Level 4はハウスコントラクターから購入できる。ゲーム本編終了後(10回目のED終了後)、ハデスとの会話するとフラグが経つ台詞が出てくることがある。その後、ハウスコントラクターからExtreme Measures Level 4の挑戦権が買える。

Middle Management

Middle Management adds a unique effect each mini-boss Encounter. It affects every mini-boss Encounter in a run.
Middle Managementはミニボスとの遭遇毎にユニークな効果を追加する。これは周回中のすべてのミニボスに影響を与える。

The Wretched Sneak summons Wringers.
Wretched SneakはWringersを召喚するようになる。

The Doomstone has a new arena featuring Chimera traps on several islands.
Doomstoneには幾つかの島にキマイラ像のトラップを仕掛けた闘技場を用意している。

The mini-boss room in Tartarus has increased numbers (4 enemies instead of 2) and the chosen enemies are a random mix of Slam Dancers, Inferno Bombers, Burn Flingers, and Wave Makers, instead of 2 of the same enemy.
タルタロスのミニボスルームでは敵の数が2体から4体に増え、選ばれる敵は同じ敵が2体ではなく、Slam Dancers、Inferno Bombers、Burn Flingers、Wave Makersの内からランダムな組み合わせで構成される。

The Barge of Death Encounter in Asphodel summons a Dire Voidstone (with increased health) alongside a horde of enemies. There is only one wave of enemies.
アスフォデルのBarge of Death Encounterは敵の大群と並んでDire Voidstoneを召喚する(HPが多い)。敵のWaveは1回のみ。

The Megagorgon and Elite Skull-Crusher Encounter in Asphodel gives both enemies new abilities. The Megagorgon gains the ability to frequently teleport around the room, and the Skullcrusher's landing creates a shockwave that travels across the entire room, and must be dashed through to avoid.
MegagorgonとElite Skull-Crusherのミニボス部屋では、両方に新しい能力が与えられる。Megagorgonにはテレポート能力。Skull-Crusherの着地は部屋全体を横断する衝撃波を発生させ、回避にはダッシュしなければならない。

The Elite Soul Catcher Encounter in Elysium gains the ability to dash itself around the room at steady intervals.
ElysiumのElite Soul Catcherは一定の間隔で部屋の周囲をダッシュする能力を得る。

The Solo Asterius Encounter in Elysium is unaffected by Middle Management. (However, Asterius will gain all of his Extreme Measures abilities in this encounter if Extreme Measures is enabled at Level 3.)
単体で登場するアステリオスはMiddle Managementの影響を受けないが、Extreme Measures3が適応されている場合はパワーアップする。

Elite Wings in the Temple of Styx will have 2 different Dire enemies in the room, instead of 1.
ステュクスの迷宮の強敵部屋に出てくるDire級の敵が1体ではなく2体になる。

Mini-bosses summoned by the Final Boss during his boss fight also receive the extra abilities mentioned above.
ラスボスによって召喚されたミニボスたちも上記の追加アビリティを所有している。

Benefits Package Perk list and effects:

ベネフィットパッケージパークの一覧と効果
Benefits Package affects armored enemies, granting them one additional perk up to a max of 2 per level. The following perks are:
ベネフィットパッケージはアーマー持ちの敵に影響を与え、レベルごとに最大2つまでの追加パークを付与する。次のような効果を発揮する。

Shifter (green ghost) - The enemy will teleport randomly.
シフター:敵がランダムにテレポートする

Bruiser (helm) - The enemy has greatly increased health and size.
敵のHPとサイズが大幅に増加する

Slugger (sword) - The enemy deals more damage, like the Hard Labor punishment. (Stacks with other pacts of punishment).
敵はHardLoberの罰のようにより多くのダメージを与えてくる(他の罰のPactとスタックする)。

Puller (purple disk) - The enemy has a small 'gravitational' field around them that can not be escaped by walking. Usually takes several dashes to break free.
敵の周りには小さな重力場があり、歩いても逃げられない。通常は数回のダッシュで抜け出すことができる。

Savior (blue shield) - The enemy will periodically give other nearby enemies 1 shielded health, up to a max of 5.
敵は定期的に近くにいる他の仲間に1枚のバリアを張る。最大5枚まで重ね掛けできる。

Speeder (boots) - The enemy attacks and moves faster, like the Forced Overtime punishment. (Stacks with other pacts of punishment).
Forced Overtimeのように敵の攻撃と速度が速くなる。(他の罰のPactとスタックする)

Linker (pink ray) - A laser is created from the enemy to another nearby enemy. Prioritizes linking with armored foes, but can link to normal enemies.
近くにいる別の敵にレーザーを発生させる。アーマー持ちとのリンクを優先させるが、通常の敵とも可能。

Cloner (skulls) - Tartarus only. Fake clones of the enemy will constantly spawn, up to a cap. Each clone has 2 hp (1 armor, 1 regular). All clones die when the original dies.
タルタロス専用。敵の偽物が絶えず上限までスポーンする。各クローンはアーマーと通常の2つのHPバーを持つ。オリジナルが倒れるとすべてのクローンも道連れになる。

Burner (fire) - Asphodel only. The enemy will constantly create fire traps.
アスフォデルのみ。この敵は常に火のトラップを作る。

Seeker (green star) - Projectiles fired by this enemy will home in on you.
この敵によって発射された弾は常にザグレウスへ向かってくる。

Popper (warrior soul) - Warrior enemies in Elysium only. Upon death, the foe will drop many fake souls that explode upon death or after a few seconds. However, one is real and will function as normal.
Elysiumのみの敵戦士。敵は死に際に多くの偽の魂を落とし、攻撃して倒したり数秒後に爆発する。しかし1体は本物であり、通常通りに機能する。

Tight Deadline's timer will pause:

Tight Deadlineのタイマーが一時停止する状況:

After a region's boss has been defeated, as well as in the transition staircase rooms between biomes.
各階層のボスを倒した後や階層間の小部屋にいる時。
In the first empty room of a region (with the exception of the first room in Tartarus, and the main hub in Styx.)
各階層の最初の敵がいない部屋(タルタロスの最初の部屋とステュクスのメイン通路を除く)。
During all Thanatos encounters.
タナトスとのエンカウント中
While in a non-combat chamber, with Sisyphus, Eurydice, or Patroclus.
シーシュポス、エウリュディケ、パトロクロスの部屋にいる時。
While fishing.
釣りの最中。
While choosing a boon or upgrade.
Boonsやアップグレードの選択時。

Also, when Zagreus enters a new biome, Tight Deadline will add the stipulated duration to the timer (rather than previous, when each zone was limited to the stipulated timer). Chambers where Zagreus must survive for a set duration against continually spawning enemies will not appear if Tight Deadline is active.
また、ザグレウスが新しい層へ入るとTight Deadlineの制限時間が延長される(以前は各階層毎に制限時間が設けられていた)。Tight Deadlineを有効にしている場合、ザグレウスが継続的にスポーンしてくる敵に倒して一定時間生き残らなければならない部屋は出てこなくなる。

Rewards

報酬

Defeating the Final Boss at certain Heat thresholds (8, 16, and 32) unlocks special rewards - though much to the disappointment of Zagreus (and perhaps also the player), these "rewards" are merely cosmetic statues of Skelly to display in the House of Hades courtyard.
特定のHeatで最後のボスを倒すと特別な報酬のロックが解除される。しかしザグレウス(恐らくプレイヤーも)の失望のあまり、これらの報酬はハデスの館の中庭に放り出す。単なるスケリーの飾り付け用彫像にすぎない。

In addition, powering the Pact up to 5, 10, and 15 Heat will allow Zagreus to access the Infernal Gates that lead to Erebus in Tartarus, Asphodel, and Elysium, respectively.
さらにPactをHeat5、10、15まで乗せるとザグレウスはタルタロス、アスフォデル、エリシウムに出てくるエレボスゲートにアクセスできるようになる。

Bounties

賞品

In addition to the rewards above, completing the game with active Heat will award Zagreus with bounties. Each boss slain at (or above) a Target Heat value will drop a Diamond, an Ambrosia or Titan Blood which Zagreus can spend back in the House of Hades. After defeating the Final Boss and achieving victory at the target Heat value, the target will be raised for future bounties.
上記の報酬に加え、アクティブHeatでゲームをクリアするとザグレウスに賞品が与えられる。目標Heat値(それ以上)でボスを倒すごとにダイヤモンド、アンブロシア、タイタンズブラッドのいずれかがドロップされ、ザグレウスはハデスの館へ戻ることができる。最終ボスを倒すと目標Heatは引き上げられる。

Bounties and Target Heat are tracked independently per weapon.
賞品と目標Heatは武器ごとに独立して記録される。

The limit for bounties is 20 Heat, with 21 completed runs that need to be completed to collect all bounties. In Hell Mode, the limit is increased to 25 Heat, with 20 completed runs to collect all bounties.
賞品の上限はHeat20までで、すべての賞品を集めるには21回の完走が必要になる。Hell Modeでは、すべての賞品を集めるための制限はHeat25に増加し、20の完走を必要とする。

Bounties can only be collected once per weapon, per boss, per Heat level. So for example, once a player has defeated the Furies on 3 Heat with the Sword, they will no longer be able to collect a Bounty from defeating them with the Sword until they also defeat the Final Boss. However, the player can still collect a Bounty for defeating the Furies with a different weapon.
賞品は武器、ボス、Heatレベル毎に1回しか集められない。たとえばHeat3でフューリーを剣で倒した場合、最終ボスまで倒さないと賞品を集めることができなくなる。しかし別の武器を使ってフューリーを倒した場合は、賞品を集めることができる。

You can only claim rewards for the lowest Heat you have not yet completed, even if you defeat a boss at a higher heat (e.g If you have not yet beaten the Final Boss on 2 Heat for the Rail, then you go through and defeat them using 5 Heat, you will claim the remaining rewards for 2 Heat, and your Target Heat for the Rail will go up to 3). The Bounties for 0 Heat are tracked separately, and cannot be claimed by clearing on a higher heat.
高Heatでボスを倒しても最低Heatの賞品しか請求できない(例:銃のHeat2で最終ボスを倒していない状態で、Heat5を挑んで倒したとき、Heat2の残りの賞品が渡され、銃の目標Heatは3に上がる)。ただしHeat0分の賞品は別途追跡され、それ以上のHeatでクリアしても請求はできない。

Pact of Punishmentの全合計Heat

While most of the text on the courtyard scroll is composed of Lorem Ipsum, the top of the Pact reads: Together with his brothers Zeus and Poseidon and his sisters Hera, Demeter and Hestia, he rid the land of the Infernal Titans, who defied the very principles of Life and Reason, and lie entrapped forever now in deepest Tartarus.
A fully empowered Pact of Punishment has a total of 63 Heat. Prior to the Superstar Update, it required a total of 200 Heat as well as 80 Skeleton Keys to unlock all conditions. Keys are no longer required to unlock conditions, and Heat does not have to be collected to use the Pact.
完全にパワーアップしたPact of Punishmentには合計63Heatが必要。スーパースターアップデート以前はすべての条件を解除するのに合計200Heatと80のスケルトンキーが必要だった。条件を解除するためのキーは必要なくなり。Pactを使用するためにHeatを集める必要はなくなった。
HellModeでは64まで上げられる。
When using Hell Mode, the Pact total is 64.